SuraT UnTuk Awk...


Saya sukakan awak
Tp, itu tidak bermakna saya sukakan perbuatan awak..

Saya suka berkawan dengan awak
Tapi, itu tidak bermakna saya suka tengok awak berdua-duaan dengan lelaki itu

Saya memang sayangkan awak
Tapi, itu tidak bermakna saya suka tengok awak membonceng motosikal lelaki itu

Saya memang tidak suka marah awak
Tapi itu tidak bermakna saya tidak kisah awak membiarkan pipi awak dicubit lelaki itu

Saya memang jenis tak kisah (kisah sebenarnya!!)
Tapi,itu tidak bermakna saya tak tahu apa awak buat dengan lelaki itu (saya banyak link k..jadi berhati-hatilah kerana saya telah banyak mengupah SB mengintip awak)

Saya memang orang yang tak pandai tegur
Tapi, itu tidak bermakna saya suka awak berpegangan tangan dengan lelaki itu

Saya pernah dengar cinta itu indah dan harus dibuktikan (amboi3!!)
Tapi, itu tidak bermakna saya setuju dengan kenyataan itu

Saya tahu perbuatan mencium orang yang disayangi ádalah bukti kasih kita
TAPI, ITU TIDAK BERMAKNA AWAK WAJIB CIUM PIPI LELAKI ITU! (arghhh..tamparan hebat buat saya!!)

Saya bukanlah orang yang baik, saya tahu itu
Tapi, apabila melihat awak, saya rasa kucing lagi baik daripada awak
Eloklah kiranya saya berkawan dengan kucing sahaja
‘meow..meow..meh makan meh’…hu3

Saya tahu, kadang-kadang saya tiada masa menemani awak berhibur,
Tapi,itu tidak bermakna saya suka apabila awak keluar membeli belah bersama lelaki itu

(walaupun awak kata awak keluar dengan teman perempuan, tetapi deria keenam saya dapat tahu awak kuar dengan lelaki itu….! Ooohhhh…tidak..)

Saya memang pendengar yang setia
Tapi, itu tidak bermakna saya suka mendengar cerita awak mengenai lelaki itu

Saya tahu saya perlu katakan ‘I love u’ pada ayah mak, adik beradik, sahabat n suami (ops,silap, saya x kawen lg)
Tapi, saya tak tahu pula mengucapkan 3 perkataan cinta itu perlu diucapkan kepada lelaki itu……(mudahnya awak melafazkan sayang)

Saya…….
Tapi, itu tidak bermakna saya…….

saya………….
Hu…..
Saya harap awak faham

Kalau awak sukakan Sangat lelaki itu, ajaklah dia kawen, tak perlu buang masa dan tenaga membuat perkara maksiat..bukan saja menambah dosa awak, tetapi dosa orang lain juga…kalau awak malu, SAYA DENGAN BERBESAR HATI MENJADI ORANG TENGAH..korang juz prepare duet jek…!

Saya harap awak faham
Cinta yang sebenarnya bukanlah dari lelaki itu..kerana cinta yang mulia, datang dari Pencipta Cinta…cukuplah berlakon di dunia yang hina ini….cinta itu fitrah, jangan disalahkan perasaan itu, tetapi cinta perlukan hidayah. Kalau tiada Hidayah, maka ia akan menjadi FITNAH…cukuplah orang mengutuk dan berkata macam-macam terhadap awak..
Saya harap awak faham

Lelaki yang baik, tidak akan mengambil kesempatan terhadap perempuan yang dia sayangi..yakinkah dia ádalah suamimu…?yakinkah tubuh awak itu, untuk lelaki itu?
Adakah dia lelaki yang baik? Adakah dia mampu menjadi IMAM awak?bagaimana dengan surah hafazan lelaki itu? Kalau setakat 3 Qul..mmm…mimpi dalam mimpi….

Berbanding dengan lelaki itu, saya lebih-lebih lagi sayangkan awak…
Saya harap awak faham

Awak adalah wanita, yang punya maruah yang tinggi..janganlah menunjukkan aksi-aksi yang ‘saya tak tahu nak cakap apa’ kerana walau tinggi mana pun ilmu awak, kalau awak buat perkara-perkara yang ‘ saya tak tahu nak gelar sebagai apa’, awak tetap dicop sebagai orang yang bodoh..menyerahkan harta awak sebelum awak halal berbuat demikian

Ya Allah
Ya Allah
Ya Allah
Astagfirullah
Astagfirullah
Astagfirullah

Ya Ghaffar, ampunilah dosa-dosa kami…kami lalai, kami alpa dengan dunia, maka Kau ampunilah kami, kerana Engkau Maha Penyayang, Maha Pengampun, Maha Mengasihani….
.
Awak…kita masih ada masa untuk bertaubat..janganlah hanya jadi ‘orang yang tahu buat’..janganlah awak buat saya sedih lagi…kerana, awak adalah orang yang sangat saya sayang..saya pernah dengar, tak baek menyakiti orang yang sayangkan kita..tapi, awak nampaknya lebih menjaga hati lelaki itu daripada saya..tak apa, nanti saya berunding dengan lelaki itu, jika diizinkanNya…tetapi, saya harap, awak dan dia tiada apa-apa lagi sebelum saya bertemu dengan lelaki itu…

Dari,
hambaNya yang sayangkan ‘awak’
InsyaAllah..kita bertemu lagi di lain hari, jika diizinkan bernafas dan diizinkan bertemu dengan ‘awak’….saya nak nanges nie….tu maksudnya saya sayangkan awak..tapi ALLAH lagi-lagi-laggiiiii sayangkan awak..percayalah…walaupun lelaki itu tiada di sisi, ingatlah Allah ada menemani…awak..sayangkan saya x…?eh..silap..awak sayangkan dan cintakan Allah x..?tepuk dada Tanya IMAN..jangan ditanya pada selera.kerana selera itu berpaksikan nafsu semata yang datangnya dr syaitan toek itu…

Maafkan saya jika bahasa saya ini seperti kejam…tetapi, awak nampknya bersikap kejam terhadap diri sendiri..jadi, mungkin apabila saya bersikap kejam, akan mengahsilkan sesuatu yang neutral..cas negatif bertemu dengan cas negatif akhirnya kan menjadi positif..betul kan?kan?kan? maaf, saya orang sains bukannya sastera..x pandai bermadah…xpandai berbicara romantis…wuah..apa yang saya cakapkan ini…wallahualam..

1 comments:

cekadak said...

waa....
ayt cm ptus cinta tuh!!haha...
tp btol gak tuh.....nti bg kt awek awk mnt ek..shih dy phmm..

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 EntiTi PeriBadi |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.